PRAWO ODSTĄPIENIA

  1. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1.
  2. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy należy wysłać:
    1. elektronicznie na Adres Elektroniczny: sklep@robe-rogue.pl
    2. listownie na adres Sprzedawcy: Palinkiewicza 3, 63-000 Środa Wielkopolska.
  3. Zwrotu Towaru należy dokonać w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od Umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
  4. Zwrotu Towaru należy dokonać na adres Sprzedawcy: Palinkiewicza 3, 63-000 Środa Wielkopolska.
  5. Koszty zwrotu pokrywa Konsument.
  6. Sprzedawca, w terminie 14 dni, od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, zwróci należne kwoty, przy czym zwrot płatności nie nastąpi do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia dowodu jego odesłania.
  7. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy sposób dostarczenia, oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu dodatkowych kosztów.
  8. Sprzedawca dokona zwrotu należnej kwoty przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jakim posłużył się Konsument, chyba że strony ustaliły inaczej.
  9. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu, będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
  10. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
    1. w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    2. w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    3. w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
    4. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe, dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    5. o dostarczanie Towarów z elementami cyfrowymi, usług cyfrowych lub treści cyfrowych, niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo do odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał mu potwierdzenie zawiązania Umowy;
    6. w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi, niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza towary inne, niż części zamienne, niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji - prawo odstąpienia od Umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych Usług lub Towarów;
    7. o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku, w którym Konsument wyraźnie zażądał od Sprzedawcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta.

REKLAMACJA

  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem 2 lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
  2. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może:
    1. żądać jego naprawy lub wymiany:
      • Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową, w sposób wybrany przez Konsumenta, jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową.
    2. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
      • Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową;
      • Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową;
      • brak zgodności Produktu z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z Umową;
      • brak zgodności Produktu z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy, bez uprzedniego żądania jego naprawy albo wymiany;
      • z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
  3. W razie żądania naprawy lub wymiany Produktu albo w przypadku odstąpienia od Umowy Konsument jest zobowiązany dokonać zwrotu Produktu, podlegającego reklamacji na adres Sprzedawcy: Palinkiewicza 3, 63-000 Środa Wielkopolska nie później niż w okresie 14 dni od daty zgłoszenia reklamacji.
  4. Sprzedawca rozpatruje złożoną reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania.
  5. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Konsument poinformował go o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Konsument go nabył.
  6. Koszty naprawy lub wymiany w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
  7. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
  8. Sprzedawca po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji zwraca konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy - niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia uznania żądania.
  9. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jakim posłużył się Konsument, chyba że strony ustaliły inaczej.
  10. Reklamacje dotyczące Produktów, mogą być zgłaszane:
    1. na piśmie, na adres siedziby Sprzedawcy.
    2. pocztą elektroniczną, na adres e-mail: sklep@robe-rogue.pl.
  11. Reklamacja powinna zawierać:
    1. dane osoby składającej reklamację (imię i nazwisko, adres korespondencyjny, adres e-mail i numer telefonu kontaktowego);
    2. wskazanie przyczyny reklamacji oraz treści żądania;
    3. numer Zamówienia, widniejący w potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia;
    4. oryginał lub kopia dowodu zakupu (np. paragonu lub faktury) może ułatwić złożenie reklamacji, ale nie jest niezbędny do jej złożenia.
Załącznik nr 1: Formularz zwrotu